a

Facebook

Twitter

کپی رایت 2018 تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت.
نزد فصلنامه مکتب گفتگو محفوظ است.

021-88200417

تماس با ما

اینستاگرام

تلگرام

جستجو
فهرست
 

۱۲ نکته کلیدی جهت افزایش ثروت و سرمایه

فصلنامه مکتب گفتگو > مقالات مالی و اقتصادی  > ۱۲ نکته کلیدی جهت افزایش ثروت و سرمایه

۱۲ نکته کلیدی جهت افزایش ثروت و سرمایه

  • هدف داشته باشید : طبیعتا اصلی ترین گام برای شما تعیین اهدافی مشخص ، ملموس ، قابل دستیابی و قابل اندازه گیریست . به طور مثال رشد کردن هدف مبهمی است و بهتر است رشد را با شاخصه های کمی مشخص کنیم ، مثلا هدف خود را رشد ۵۰ درصدی درامد طی ۶ ماه تعریف کنید.
  • راهبرد مشخص داشته باشید : راهبرد یعنی در نظر گرفتن همه جوانب ، همه سناریوهای محتمل و همه ملاحظات لازم . تا راهبرد خود برای توسعه سرمایه را مشخص نکرده اید به هیچ عنوان سراغ برنامه ریزی نروید.

 

  • برنامه داشته باشید : پس از راهبرد نوبت به برنامه ریزی می رسد . حتما واژه هایی مثل Business Plan و یا Marketing Plan و . . . به گوشتان خورده ، اینها همه شما را در راستای رسیدن به راهبردها و اهدافتان نظام داده و شما را به سمت آن سوق می دهند.

 

  • مهارت و تخصصهای خود را ارتقا دهید : مهارتهای تخصصی شما هستند که ثروت را به سمت شما به جریان می اندازند ، مهارتهای تصمیم گیری ، هدف گذاری ، خلاقیت ، فن بیان ، روابط عمومی قوی ، دانشهای نوین مانند اینترنت ، فناوری اطلاعات ، مدیریت کسب و کار و . . . همه و همه شما را برای تولید و افزایش ثروت و سرمایه مسلح می کنند.

 

  • ریسک پذیر باشید : افزایش ویژه و غیر معمول سرمایه نیاز به اقدامات ویژه و غیر معمول دارد. محافظه کاری راه بقا و ثبات و مخاطره پذیری کلید توسعه و پیشرفت است . بدیهیست برای رسیدن به جایی که دیگران نرسیده اند باید کارهایی را انجام دهید که دیگران انجام نداده اند.

 

  • صبور و بردبار باشید : فراموش نکنید که موفقیت یک شبه حاصل نمی شود. هر زمان که خواستید دلسرد شوید به یاد داشته باشید که ممکن است تنها یک قدم تا موفقیت فاصله داشته باشید. پس بردباری را یک اصل اساسی قرار داده و در تمام مسیر به خودتان و تواناییها و هدفتان ایمان داشته باشید.

 

  • شبکه های ارتباطی خود را گسترش دهید : سعی کنید تا هنر استفاده از دیگران و منابعشان را یاد بگیرید. هر فرد توانمند دروازه ای نو را برای شما می گشاید. پس همواره تلاش کنید تا از منابع و دستاوردهای دیگران بهره برداری کنید.

 

  • مطالعه و تحقیق کار هر روزتان باشد : هر کتاب یا هر مقاله یا هر پژوهشی می تواند شما را با ایده هایی جدیدتر و یا راهکارهایی بهتر آشنا کند . ذهن شما برای خلاقیت نیاز به خوراک دارد . و شناخت فرصتهای توسعه در بازار هم نیاز به مطالعه و تحقیق.

 

  • تمرکز تمامی فعالیتهای شما باید بر درامد ، اطلاعات و یا ارتباطات باشد : طبق منطق کسب و کار هر فعلی که ختم به درامد ، اطلاعات و یا روابط موثر نشود مذموم است . مگر اینکه با هدف خیر و یا غیر انتفاعی باشد که آن هم با منطق توسعه سرمایه و ثروت سازگار نیست . بدیهیست که حتی امور خیریه نیز بهتراست از محل سود صورت پذیرد و نه از محل اصل سرمایه.

 

  • به طور ادواری خود و عملکردتان را بازبینی کنید : محیط همواره در حال تغییر است پس شما ، اهداف ، راهبردها و برنامه هایتان نیز باید مداوما تغییر کند.

 

  • به علائق و استعدادهایتان توجه ویژه ای داشته باشید : افراد موفق با تکیه بر علائق و استعدادهای خود سرمایه و ثروت پایدارتری را خلق نموده اند.

 

  • لذت بردن از دستاوردهایتان را یاد بگیرید : سرمایه را در خدمت خود گرفتن با خود را در خدمت سرمایه قرار دادن زمین تا آسمان تفاوت دارد . سرمایه دار با انگیزه و با روحیه بالا کسی است که از دستاوردهایش لذت برده و احساس سربلندی می کند. پس تصویر خود در سالهای آینده را ترسیم کنید و از خود بپرسید که آیا خود و دیگران به آن افتخار می کنید یا خیر؟

 

تهیه و تنظیم : علی منیری

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید