a

Facebook

Twitter

کپی رایت 2018 تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت.
نزد فصلنامه مکتب گفتگو محفوظ است.

021-88200417

تماس با ما

اینستاگرام

تلگرام

جستجو
فهرست
 

مصاحبه اختصاصی دکتر شاهرخ افراسیابی(دکتری مدیریت شهری از AMS انگلستان)

فصلنامه مکتب گفتگو > شماره یک  > مصاحبه اختصاصی دکتر شاهرخ افراسیابی(دکتری مدیریت شهری از AMS انگلستان)

مصاحبه اختصاصی دکتر شاهرخ افراسیابی(دکتری مدیریت شهری از AMS انگلستان)

گفتمان کسب و کار


 

مصاحبه اختصاصی با آقای شاهرخ افراسیابی

دکتری مدیریت شهری از AMS انگلستان

 

در ابتدا باید بگویم واژه کار آفرینی تداعی کننده نوآوری و موفقیت است زیرا با  جایگزینی روش ها و راه حل های جدید بر راهکارهای کهنه و ناکارآمد  همواره مبنای تحولات و پیشرفت های بشری بوده است .

 

کارآفرینان از جمله عوامل اساسی تغییر به شمار می روند و اشخاصی هستند که با  خلاقیت، نوآوری و خطر پذیری، ارزش ها را تغییر داده و ماهیت آنها را دچار تحول می نمایند. آنها  سرمایه ها را به گونه ای بکار می گیرند که  ارزش سرمایه ها و یا محصولات بدست آمده نسبت به حالت اولیه اش افزایش می یابد.

 

نکته قابل توجه اینکه در تعاریف صاحب نظران تفاوت آشکاری بین کارآفرین و سرمایه گذار، همچنین مدیر و کارآفرین وجود دارد زیرا کارآفرین سرمایه دار نیست اما قادر است از سرمایه های راکد سرمایه گذاران به خوبی استفاده کند حتی او گاهاً مخترع  یا  هنرمند نمی باشد ولی توان بهره برداری مناسب از علم، تخصص و هنر دیگران را دارد .

 

اینجانب با بیش از ۳۵ سال تجربه در عرصه تولید و صنعت همواره در بکارگیری از امکانات موجود برای بهره برداری مطلوب تر تلاش نموده  و در صنایع نساجی، لوله و اتصالات p.v.c ، مواد غذایی، مصالح ساختمانی، بازرگانی، کمپرسور سازی، برق و الکترونیک بعنوان مدیر و مشاور همکاری های اجرایی داشته ام. از جمله در شرکت مهندسی تحقیقات  بسپار بهینه بعنوان مدیر واحد تحقیق و توسعه  (R & D)  بعنوان یکی از شرکت های فعال در نوآوری و کارآفرینی همکاری داشته ام و همیشه دغدغه ی اینجانب و سایر مدیران و متخصصین کسب و کارهای مختلف امکان استفاده بهتر از تخصص ها در سایه آموزش های عالی آزاد مهارتی و کاربردی نمودن علوم، آگاهی ها و دانش فراگرفته شده در راستای ارتقای ارزش افروده و بهبود استراتژی های درآمد هزینه می باشد.

 

نمونه ای از مطالعات، طراحی ها و تولیدات شرکت مهندسی تحقیقات بسیار بهینه عبارتست از :

  • راه اندازی واحد کنترل کیفیت و عضویت در مجامع فنی مهندسی و تحقیقات  
  • تولید انواع نوارهای لاستیکی آب بند ویژه صنایع سد و نیرو گاه های کشور
  • تولید قطعات پلی اتیلن PE و پرو پیلن PP صنایع مختلف خصوصا صنایع آب و فاضلاب کشور
  • فعالیت در جهت تولید چرخ های فاضلابی حوضچه های ته نشینی اولیه و ثانویه کف آب روب و لجن روب طبق استاندارد
  • تولید انواع کوبلینگ های هوادهی ویژه تسویه خانه های فاضلاب طبق استاندارد

 

با توجه به مسئولیت اینجانب در خصوص مطالعه در رابطه با فعالیت های نو و تکنیک های مدیریت نوین مرتبط با تحقیقات بشر دوستانه، در همین راستا توانسته ایم عضو بنگاه های موفق زود بازده در سایت  داووس سوئیس بشویم که این سایت عمدتاً در ارتباط با تحقیقات بشر دوستانه فعالیت و عضو گیری می نماید و توانسته ایم برای اولین بار در ایران موفق شویم مانشونهای پلیمری ( واسطه بین لوله ها ) را جایگزین مانشونهای آزبست که سرطان زا می باشد انجام دهیم و در این راستا فرمولی طراحی کنیم که انطباق با آب شرب داشته و از جذب انواع باکتری ها قارچ ها و سایر ریز فاکتور های ممنوعه در امان باشد.

 

در طی این سال ها علی رغم وجود مشکلات عدیده در خصوص شرکت های تحقیقاتی و مهندسی با بهره گیری از دانش، خلاقیت و نوآوری مدیران و کارکنان شرکت و تفکرات سیستمی و نگاه عملیاتی آن عزیزان قدم های موثر در ایجاد کارآفرینی و اشتغال برداشته ایم.

 

با توجه به توضیحات مختصر بالا و همکاری اینجانب با شرکت مهندسی تحقیقات بسپار بهینه که توانسته دورنمای خوبی در صنعت کشور داشته باشد اینجانب برای خود بسی افتخار می دانم که توانسته ام در این چند سال فعالیتم خدمت کوچکی در عرصه صنعت و تولید داشته باشم  و از آنجائیکه همواره عقیده داشته ام که علم همراه با تجربه می تواند انسان را به موفقیت های بالاتری سوق دهد و به پیش ببرد در دوره های بلند مدت در مقاطع MBA و DBA شرکت نموده و هدف اینجانب از گذراندن دوره های عالی مدیریت کسب و کار بیشتر جمع آوری اطلاعات علمی و بکارگیری آنها در صنایع مختلف و همچنین نگاه مهارتی و تفکر عملیاتی و مدیریت راهبردی آنها بوده است و به سهامداران، مدیران و کارشناسان عرصه های مختلف کسب و کار توصیه می کنم که از کلاس ها و کارگاه های آموزشی مهارتی نهایت استفاده را ببرند تا بتوانند آنرا توشه راه خود در آینده نمایند.

بدون دیدگاه

دیدگاه خود را بنویسید